mandag den 19. oktober 2009

Boller i Karry - indledning

Ja, hvad er der galt med det?

Egentlig lidt pudsigt for jeg forsøgte i mange år, efter at være flyttet hjemmefra at kopiere min mors herlige boller i karry. Mødte så min pragtfulde hustru og sagde i flere år hvor kunne jeg godt tænke mig den ret som mor laver den. Jeg ved egentlig ikke om Jette (min kone) bare tænkte "jeg prøver for han (mig) skal da ha' boller i karry" eller hun besluttede sig for at lukke munden på mig en gang for alle - ved simpelthen bare at gå i gang med eksperimentet. Tror det var det sidste, tak skat for der er ingen der kan den ret bedre end dig. (sorry, mor).

Den ret har sin helt egen historie her i hjemmet. Alle der kender Jette & Michael kender også vores, undskyld skat - din, Boller i Karry. Retten blev gennem 10 år serveret fast for mange gæster første søndag efter Sct. Hans. Nu er den 100% fast på programmet som skrup af mad 1. januar, underlig tradition, men vi ser frem til det hvert år.

Opskrift, forsøger gerne at gengive Jettes måde at tilberede denne ret på, men indrømmer det blankt, selv om jeg følger opskriften slavisk, så bliver resultatet aldrig det samme som når Jette har været i gang.

Opskrift følger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar