fredag den 16. oktober 2009

Var i Svendborg...

Vågnede tidligt onsdag, og fik lige nogle timer for mig selv inden de øvrige kom til overfladen efter nattens dyk. Nød min morgenkaffe, lavet af friskkværnet bønner fra den grønne fair trade pose som værten havde sat frem til mig, i stilheden, med udsigten til Svendborgsund og morgensolen som reflekterede sig i årets første rimfrost. I favnen 3 kogebøger som jeg havde fundet i køkkenet. Den ene ikke værd at bruge så meget tid på, men de to andre... Pasta på den nemme måde, fra forlaget Lindhardt og Ringhof. Samt Den dyre, den billige, den slanke og den fede af Kromann m.fl. var yderst inspirerende. Begge bliver med garanti en del af min kogebogs samling. Fra Pasta på den nemme måde tænker jeg stadig over en af opskrifterne som var en åben lasagne af frisk lasagneplade, grøn asparges, stegt kyllinge bryst samt brie og hel knust røde pebberkorn, det bliver den næste ret jeg skal eksperimentere med. Hvor er mad dog simpelt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar